Tennislegendar tar över Bullpadel i Sverige

BP Nordic AB, med bland annat tennislegendaren Magnus Gustafsson i ledningen, tar över den svenska agenturen för Bullpadel, världens ledande padelmärke.

Bullpadel har en stark position på marknaden, men vill nu stärka sig ytterligare i Norden. Därför tecknas nu ett avtal med nystartade bolaget BP Nordic AB. Som onekligen består av en intressant trio:

Magnus Gustafsson och Anders Gustafsson, som tillsammans driver GSL – samt Nicklas Persson, huvudägare till Swedish Padel Open.

- Vi är oerhört glada över att få representera Bullpadel i Sverige och Norge och ser enorm potential i marknaden att fortsätta den framgångsrika utvecklingen av varumärket gällande racket, bollar, skor och fashion. Bullpadels sortiment är otroligt intressant och deras omtalade höga kvalitet tror vi kommer att tilltala både svenska och norska spelare” säger Anders Gustafsson VD och partner i BP Nordic AB.

Magnus Gustafsson, med bland annat fyra tennistitlar i Båstad, säger:

- Det finns enorm potential i varumärket med ledande produkter och vi kommer att intensifiera vår närvaro på marknaden både digitalt och analogt när det gäller padelklubbar, padelhallar och hela detaljhandelskedjan och vi tittar även att hitta sätt att stötta ungdomsverksamheten i Sverige för att aktivt bidra till utvecklingen av sporten” fortsätter Magnus Gustafsson, partner BP Nordic AB.

Alfredo Peñalver, VD för Bullpade i Spanien, säger:

- GSL:s kunskap och erfarenhet inom distribution, och Nicklas Perssons affärsnätverk och passion för Padel kommer att vara perfekta katalysatorer för oss att uppnå våra gemensamma mål.

Nicklas Persson blir ordförande i BP Nordic. 

- Padeln i Sverige och Norge är, precis som Bullpadel, ett snabbväxande fenomen och vi gillar när det går snabbt och vill med det sagt vara padelspelarnas bästa kompis både på och utanför plan, säger han.

 Johan Håkansson

 

Facebook Instagram Twitter LinkedIn Skicka meddelande Kopiera länk