Annons
Skaermavbild 2019 01 07 Kl 151430

Bloggen ger mig ett ypperligt tillfälle

Okej, då börjar mitt nya uppdrag som bloggare här på Padelfeber.
Det känns otroligt roligt. Inte bara för att det är skoj att skriva, utan mer för att det är ett bra sätt att ge råd till de som vill b
åde ha en extra hjälp på vägen och som är nyfiken hur jag använder mina timmar i veckorna och under resor.

Det jag mest kommer att använda bloggen till äatt hjälpa många utifrån vad jag har lärt mig under min tid som padelspelare men också vad jag tog med mig från alla år inom tennisen. Bloggen ger mig ett ypperligt tillfälle att besvara alla frågor som jag får både privat och på sociala medier. Väldigt många hör av sig och vill veta om fysprogram, veckoplaneringar och så vidare. Kul att så många är intresserade. Känner mig verkligen smickrad. Så fortsätt gärna skicka frågor så besvarar jag förhoppningsvis alla genom bloggen och direkt. 

Det roliga är också att merparten som hör av sig inte bara är intresserad av mitt padelspelande utan även mitt sätt att utvecklas så snabbt som de tycker att det har gått. För att svara kort på den frågan så finns det dessvärre ingen hemlig formel, utan man måste gå igenom allt steg för steg som i mycket annat i livet. Men en gemensam nämnare i mitt upplägg är att jag prioriterar kvalitet framför kvantitet, vilket är en lärdom jag dragit från min tennis.

Skaermavbild 2019 01 07 Kl 163422

Skaermavbild 2019 01 07 Kl 163442

Varje dag rullar Daniel Windahl ut vissa muskler för att bli mer flexibel.

 

Där gjorde jag tvärtom, vilket gjorde att jag fick återkommande skador. Men något som jag gör dagligen är att rulla ut vissa muskler och stretcha. Även när jag hade körtelfeber så gjorde jag detta. Det tar max 10-15 minuter och kan göras i stället för att sitta med mobilen eller kolla på en serie. Men det beror också på hur mycket tid du är villig att lägga. Detta stretchande och rullande gör att jag blir mycket mer flexibel och kan använda mer utav muskeln som är stel. Att kunna skjuta ifrån mer i pressade lägen vilket i sig gör att man känner sig lite starkare. 

Men för mycket av det goda är aldrig bra. Vilan mellan detta enkla pass är väldigt viktig. Annars kan det resultera i att man helt enkelt blir för mjuk i muskeln och inte får den där explosiva känslan. Dvs att muskeln blir för uttänjd. Ett litet tips till att börja med ;)

Under året kommer ni kunna läsa några steg i processen som jag värdesätter väldigt högt och vad jag värdesätter lite mindre. 

Sen självklart ska jag skriva om hur jag tänker i mina planeringar med tävling, träning och vila.

 

Med det sagt så vill jag önska alla en god fortsättning på 2019 och hoppas att det blir bra för så många som möjligt.

r mig väntas träning januari ut. 

Senare i januari kommer Miguel Sciorilli, en av världens bästa tränare och coach till Bela och Lima, till Uppsala. Detta kommer jag återkomma till och gå igenom mer noggrant. 

 

På återseende 

DW

Annons
Annonser

Sponsorer

  • Bullpadel
  • PadelCrew
  • Wilson
  • Skaermavbild 2019 01 08 Kl 142550
  • 175648 Padelevent Logovj
  • PDL
  • Png Matchi Logo Slogan
  • Skaermavbild 2017 09 20 Kl 134939
  • 1
  • Padler Logo Se Rgb 1
  • Babolat
  • 25488985 1537573959657758 149684766 N
  • Unisport Logo Pos Tm
  • Skaermavbild 2018 01 17 Kl 163158
  • Logga
  • Vaexjoe Halmstad Padelcenter 01
  • Rpp 1
  • Pos 1
  • Vasterasenkoping