Det är Eurofinans som gått in och blivit Paquitos huvudsponsor. Men även Matchi syns nu tydligt på stjärnans matchtröja.
Två svenska företag som valt att profilera sig via padeln.
Att det blev just Eurofinans som blev först att ”hugga” en superstjärna är ganska logiskt. Företaget är redan förbundets huvudsponsor och även huvudsponsor åt WPT-tävlingen i Båstad.
- I takt med att padeln växer i Sverige har även svenska företag fått upp ögonen för att synas internationellt och synas genom spanska världsstjärnor, säger Reza Deheshjoo.
När det var dags för möte mot Bela och Tapia hade Paquito en ny matchtröja - med två svenska sponsorer.
Det är han som sytt ihop de två sponsoravtalen med Paquito och enligt Reza väntar fler världsspelare på att få svenska företagsnamn på sina tröjor.
- Inom kort kan vi presentera nya tunga namn, även på damsidan. Alla sponsorpaket är olika, men innehåller att spelaren vid ett eller flera tillfällen besöker Sverige och deltar i kundevent. Sponsringen anpassas efter företagets verksamhet i Sverige och internationellt.
Reza Deheshjoo tror även att det här blir allt viktigare i Sverige, att hårdsatsande spelare behöver uppbackning av sponsorer som gärna vill synas och förknippas med våra bästa spelare.
- Spelare tränar hårt, sköter kosten och vill satsa internationellt. Men dessa heltidssatsningar kostar pengar. Och de pengarna finns via sponsorer, säger han.
Johan Håkansson