MATCHi står redo för en spännande framtid

2019 var ett rekordår. Nu blickar MATCHi framåt och planerar för det kommande decenniet. ”Nu vågar vi verkligen satsa framåt”, säger Helena Joelsson, kommersiell chef.

2019 var verkligen ett fantastiskt år för svensk padel. Under det gångna året slog en mängd nya anläggningar upp sina dörrar för första gången och antalet genomförda bokningar ökade lavinartat.

I takt med att intresset för padel blir allt större så växer även MATCHi. Med en stadig tillströmning av nya klubbar samt förnyade avtal med både stora och små anläggningar peggar Nordens ledande plattform för racketsport upp för en fortsatt stark tillväxtresa.

Ska Rmavbild 2020 03 05 Kl 141132

Helena Joelsson, ny kommersiell chef på MATCHi.

Det är med en märkbar entusiasm som företagets nya kommersiella chef, Helena Joelsson, berättar om planerna som ligger framför bolaget.

- Det är otroligt roligt att se hur intresset för racketsporter som padel ökar världen över. Vår ambition är och har alltid varit att få människor att spela mera. Tillsammans med både klubbar och spelare gör vi det möjligt på en global nivå.

Joelsson berättar att bolaget 2019 jobbat intensivt med att lägga grunden för framtiden.

- Förra året låg en stor del av vårt fokus på att framtidssäkra företaget genom att bland annat säkra upp resurser, etablera tydliga processer och rusta systemet för att kunna fortsätta vår tillväxtresa. 2020 handlar det om att verkligen om att våga satsa framåt.

Sedan MATCHi grundades 2012 har företaget vuxit enormt och har i dag närmare 30 anställda. Med över 440 anknutna klubbar och drygt 440 000 spelare har företaget sett en fördubbling av sin omsättning mellan 2018 och 2019.

- Det är främst den fortsatt stadiga tillväxten på den svenska marknaden som står för majoriteten av ökningen. Vår del i den utvecklingen handlar mycket om att säkerställa att de anläggningar som använder MATCHi kan effektivisera sin affär på det sätt som passar dem bäst, säger Helena, som även tillägger att den ökade exponeringen av MATCHi som varumärke varit en bidragande faktor.

Ska Rmavbild 2020 03 06 Kl 094722MATCHi syns numera på bland annat Paquito Navarros tröja.

Bland företagets team av ambassadörer återfinns några välkända namn inom padelvärlden. Bland annat spanska Francisco ”Paquito”  Navarro and Alejandra ”Ale” Salazar klär sedan förra året bolagets namn. Även några av Sveriges främsta padelspelare - Daniel Windahl och Antonette Andersson - titulerar sig numera som ambassadörer.

Mattias Lundström, medgrundare till MATCHi, ser det som ett steg mot att bygga en bredare varumärkeskännedom på den internationell scenen:

- Som en inbiten padelentusiast själv känns det såklart superkul att några av världens bästa spelare vill samarbeta med oss, så väl inhemska som internationella. Det är en del av arbetet i att stärka MATCHi som varumärke globalt.

Ska Rmavbild 2020 03 05 Kl 141147

Företaget jobbar också för att ständigt vara med och skapa upplevelsen kring själva speltillfället. De har sedan tidigare bland annat tagit fram ett automatiserat padelskåp där spelare kan köpa eller hyra racketar, bollar och grepptejp med mera.

Man håller även på att finjustera en så kallad Gamecam som gör att spelare kan spela in och ladda ned klipp på deras match.

Hans Carlson, Product Manager på MATCHi, trycker på vikten av att se till helheten:

- MATCHi är mer än bara ett bokningssystem för racketsport. Vi vill vara en del av hela upplevelsen - innan, under och efter själva speltillfället. En del av det arbetet innefattar att vara med och ta fram nya tekniska lösningar och innovationer som är med och utvecklar sporten som sådan”.

I takt med att racketsport i allmänhet, och padel i synnerhet, fortsätter att trollbinda allt fler människor så ser det onekligen ut att bli några spännande år framöver för bolaget.

 

Facebook Instagram Twitter LinkedIn Skicka meddelande Kopiera länk