"Vi känner att vi har folket med oss"

Det svenska märket Impero Padel går in på sitt femte år fullt av självförtroende. Ett nytt team, nya modeller och planer på att starta ungdomstävlingar. ”Jag känner att vi har folket med oss”, säger Joseph Mazmanian, en av ägarna.

När Impero startades var det ett glatt gäng i Uppsala som ville göra något inom sporten de lärt sig älska. Sedan dess har Impero växt, blivit större och med det ett helt nytt självförtroende.

- För två år sedan ville vi vara en del av framstegen i Sverige. I ärlighetens namn kändes det som att vi fick armbåga oss fram. Nu ligger åra racketar i framkant och vi är otroligt stolta över det, säger Joseph Mazmanian.

Impero Padel började sponsra spelare runt om i Sverige, som sedan växt och format det som i dag kallas för Team Impero Padel.

- Det är noga utvalda och fantastiska människor som är helt avgörande för oss. Jag skulle nog vilja byta ut ordet ”team” mot ”familj”. Så mycket betyder dessa personer för oss.

Ska Rmavbild 2020 02 27 Kl 102830Joseph Mazmanian, en av ägarna till Impero, visar upp den nya modellen Diamante.

Hur har utvecklingen sett ut för Impero Padel?

- Vi utvecklas hela tiden, vilket är viktigt eftersom sporten konstant växer och andra globala aktörer dyker upp. Vi lägger ner ofantligt mycket tid på omvärldsanalys för att hitta nya möjligheter och nya idéer. Vi har tagit fram realistiska verksamhetsmål och sedan kör vi på.

Nyligen släppte Impero sin nya modell Diamante, som namnet antyder ett diamantformat offensivt racket.

- Vi fortsätter även med Invictus eftersom den är väldigt uppskattad. Jag kan också säga att vi har en liten överraskning i mitten av halvåret som vi vet kommer att uppskattas av många padelspelare. Materialet kommer att vara lika bra och designen riktig Imperostil. Vi uppmanar alla glada padelspelare att hålla utkik.

Hur går ni till väga när ni tar fram nya racketar?

- Det är faktiskt en väldigt lång process. Men kortfattat så tar vi fram flera modeller med olika former, vikt, material, design och egenskaper. Vi testar dessa tillsammans med våra ambassadörer. De har mycket att säga till om här. Sedan ställer vi detta mot behovet och efterfrågan. När vi sedan är nöjda väljer vi ut det bästa och sätter igång med produktionen.

Säljer ni bara i Sverige?

- Sverige kommer alltid att vara vår första prioritet och i nuläget satsar vi nationellt. Trots detta har våra racketar nått Spanien och Italien. Det är kul och inget som vi hade planerat för. Vi har även blivit kontaktade av utländska WPT-spelare för sponsring men avstått.

Hur har svenska folket tagit emot ett svenskt padelmärke?

- Väldigt bra och vi känner att vi har folket på vår sida. Jag kan inte beskriva hur glada vi blir när vi får uppskattade meddelanden av alla möjliga människor runt landet som hör av sig. Folket uppskattar även vår design, stil och kvalitet. Det ska vara stiligt med enkel design.

Vad har ni för framtidstankar?

- Så länge det är roligt och vi klarar av detta kommer vi att fortsätta. Vi kommer att i närtid dra igång en del turneringar. Vi ser att behovet finns och framför allt här i Mellansverige. Vi har även en vision att arrangera ungdomstävlingar. Vi upplever att det pratas en hel del om ungdomar och ungdomssatsningar men vi ser inte att mycket händer. Så vi ska försöka bidra med så mycket som vi klarar av. Utöver detta kommer vi att utöka sortimentet, mer tillbehör och konstant bättre racketar.

 

Facebook Instagram Twitter LinkedIn Skicka meddelande Kopiera länk