Annons
Skaermavbild 2018 02 06 Kl 161041
Artikel

Tips på uppvärmning och stretching för padel

Slarvar ni också med uppvärmning och stretching före och efter padelpasset? Det är dumt. Här ger naprapaten Anne Weibull tips på bra övningar.

Hur vanligt är det inte att man kliver in på banan iskall, bollar in lite plitskyldigt i några få minuter och sedan blåser igång matchen?

Padelpasset kostar pengar och de första 2-3 gamen får fungera till att få igång kroppen.  

Men med några enkla övningar får är du betydligt mer redo på padelbanan. Naprapaten Anne Weibull från ProRehab har lång erfarenhet av racketsport på elitnivå och delar här med sig av några riktigt bra övningar.

Ge det några minuter. Du minskar risken för skador och presterar bättre på padelbanan.

Lycka till!

 

Annons
Annonser

Sponsorer

  • Bullpadel
  • PadelCrew
  • Vaxjo
  • PDL
  • Skaermavbild 2017 09 20 Kl 134939
  • 1
  • Padler Logo Se Rgb 1
  • Babolat
  • Tretorn Adidas
  • Skaermavbild 2017 09 20 Kl 144932
  • 25488985 1537573959657758 149684766 N
  • Unisport Logo Pos Tm
  • Skaermavbild 2018 01 17 Kl 163158
  • Logga